הגרעין הצה

הגרעין הצה"לי החדש מחת בחדרה, וזה מה שהם צפויים לעשות בעיר:

החיילים מעבירים תכניות חינוכיות, מדריכים בני נוער, מהווים אוזן קשבת ופועלים לשיפור מתמיד של נתוני הגיוס בעיר במטרה להעלות את אחוזי השירות המשמעותי, הקרבי והקצונה בצה"ל.

השבוע (ראשון) התקיים מפגש עם חיילי גרעין "צדק" לקראת כניסתם לפרק המשימה בעיר חדרה. הפגישה נערכה במעמד ראש העיר בפועל ניר בן חיים, מנכ"ל פנאי העיר אייל עפגין, מנהלת מחלקת הנוער מיטל שבת ורכזת הכנה לצה"ל רשותית ראמות אשכנזי.

גרעין "צדק" מורכב מ-14 חיילי נח"ל המבצעים פרק משימה בעיר חדרה. החיילים גדלו בתנועת הנוער העובד והלומד, עשו שנת שירות, התגייסו לצבא וכעת לאחר שנה וחצי של שירות בצה"ל הגיעו לעיר חדרה.

במסגרת פרק המשימה של חיילי הגרעין, הם גרים בעיר ומשרתים במסגרות החינוך בעיר, בבוקר בבתי הספר ואחר הצהריים במרכזי הפנאי, מתנ"ס גבעת אולגה ובמסגרות הרווחה.

החיילים מעבירים תכניות חינוכיות, מדריכים בני נוער, מהווים אוזן קשבת ופועלים לשיפור מתמיד של נתוני הגיוס בעיר במטרה להעלות את אחוזי השירות המשמעותי, הקרבי והקצונה בצה"ל, להפחית בעיות בהליך הגיוס לצבא ואת אחוזי הנשירה מהצבא ולהגדיל את אחוז בני הנוער המשתתפים במכינות קדם צבאיות ובשנות שירות וכן בתנועות וארגוני הנוער בעיר.

ראש העיר בפועל ניר בן חיים שוחח עם חיילי הגרעין וסיפר להם על התפתחותה של העיר חדרה בשנים האחרונות. בן חיים איחל להם הצלחה במשימתם המבורכת למען בני הנוער החדרתיים: "יש לכם את הזכות להשפיע על חייהם של נערות ונערים, לעודד אותם לשירות משמעותי בצבא ולהעניק להם כלים שילוו אותם לאורך כל חייהם".

ההצלחה של גרעיני הנח"ל בעיר היא תוצאה של שיתוף פעולה של בין מחלקת הנוער העירונית בפנאי העיר לבין צה"ל ומינהל חברה ונוער במשרד החינוך.