עיצבו את הדרך. ואת הקיר

כמה?

ללא עלות

איפה?

מתי?

אין תאריך.

מידע

בשבוע שעבר נחנך "קיר המד"צים", כחלק מפרויקט מד"צים מעצבים את הדרך, העוסק בחיבור בין זהירות בדרכים לבין אומנות בקהילה ושיפור פני העיר

 

ביום רביעי האחרון נחנך "קיר המד"צים" כחלק מפרויקט מד״צים מעצבים את הדרך במעמד ראש העיר, צביקה גנדלמן, מנכ"ל פנאי העיר חדרה אייל עפגין ומנהלת מחלקת הנוער של פנאי העיר, יעל איטח. הקיר נמצא במתחם אגד חדרה.

הפרויקט עוסק בחיבור בין זהירות בדרכים לבין אומנות בקהילה ושיפור פני העיר ונולד מתוך מטרה להעלות את נושא רכיבה נכונה על אופניים חשמליים בקרב בני הנוער. את הפרויקט הובילה גל סעדה, רכזת המד״צים במחלקת הנוער העירונית וחניכי ארגון המד״צים חדרה, בליווי ובשיתוף האומניות החדרתיות לימור היידי אמסלם וגלית צימרינג. הפרויקט ראה אור הודות לשיתוף פעולה בין פנאי העיר, הרשות לביטחון קהילתי ואגף שפ״ע בעיריית חדרה.

במהלך הטקס דיברו רוני ומקסים, שניהם חברים בהנהגת המד"צים, וסיפרו על הפרויקט. מקסים: "הפרויקט היה תהליך משמעותי שארך מעל חצי שנה. בהתחלה נפגשנו ודיברנו על אקטיביזם והרצון שלנו כבני נוער לשנות את המקום שלנו, אחר כך למדנו על האופניים החשמליים, החוק החדש שנכנס, הסכנות שטמונות  ברכיבה על אופניים ובכביש בכלל וביקרנו בשיטור העירוני, שם היה מפגש מרתק בו זכינו לשמוע על המפגשים של אנשי השיטור עם בני נוער.  אופנים חשמליים הם כלי שנעשה בו שימוש יום-יומי ע"י המון אנשים ובעיקר בני נוער, הם אמצעי התחבורה הנגיש ביותר ובגלל זה גם אחד המסוכנים ביותר".

רוני הוסיפה: "בסוף, זכינו לעבוד עם לימור וגלית, שתי אומניות שלימדו אותנו את כל מה שצריך לדעת על אומנות רחוב ובזכותן יצאנו מהקופסא ויצרנו רעיונות שבעזרתם נעביר את המסר שלנו. בשיא של התהליך נפגשנו פה, בקיר הזה, מפגשים שהיו גם ביום וגם בלילה. צבענו בצהוב, שרטטנו בלילה עם מקרן וצבענו בצורה הכי מדויקת שלנו בשחור. היה מלמד וכיף. למדנו הרבה על הנושא – כמה זה חשוב וכמה זה מסוכן ובעיקר כמה חשוב להעלות את המודעות. אני נהנתי מכל התהליך והכי נהניתי בזמן הצביעה והעבודה בשטח".

מקסים: "למדתי שלא צריך להיות אדם גדול עם כוח כדי להשפיע, צריך רק רצון, מטרה ותמיכה. אני יכול להגיד בוודאות שלא ציפיתי שזה יהיה כל כך כיף לצבוע קיר – אבל כרגע המד"צים מצליחים להפוך הכל לחוויה. ההתנסות שלי הראתה לי שזה לא משנה מה עושים, העיקר להיות עם האנשים הנכונים והמד"צים זה בדיוק האנשים האלה".

רוני סיכמה: "אני שמחה שבזכות המד"צים עברנו חוויה כזאת ובכלל, חשוב לי לומר שלהיות חלק מארגון המד"צים בעיר חדרה, שזה ארגון שמיועד לילדים ונוער מכתה א' ויעד כתה י"ב, זאת זכות! יש לנו הזדמנות אמיתית להעלות מודעותך אצל החניכים שלנו במגוון של נושאים ובטח בנושא חשוב כמו בטיחות בדרכים, יש לנו הזדמנות לצמצם את התאונות שקיימות ע"י חינוך והסברה וגם ע"י אומנות רחוב. אני גאה בפרויקט המשמעותי הזה וזכות לקחת בו חלק ולהשפיע על החברה והעיר כולה".