השלמת בגרויות, מכינות, פסיכומטרי

השלמת בגרויות ומכינות- מידע אודות מכינות להשלמת בגרויות, מכינות יעודיות, זכאות למימון מכינות, בחירת מכינה מתאימה.
פסיכומטרי- הנחות עירוניות לקורסי פסיכומטרי וכן מידע על מסלולים עוקפי פסיכומטרי.

איזה מקצוע מתאים לי?

סדנה לבחירת לימודים
סדנא לגילאי 20-24 , לבחירת נתיב לימודי ומקצועי. הסדנא כוללת הכרות עם שוק העבודה ופיתוח קריירה, תחומי המקצוע השונים ושיקולים מרכזיים בבחירת מקצוע. הקבוצות נפתחות אחת לחודש במרכז צעירים וכוללת 3 מפגשים קבוצתיים ומפגש פרטני לסיכום. פרטים במרכז צעירים.

ייעוץ פרטני
ייעוץ אישי לבחירת מסלול לימודים בכלים אבחוניים, בנושא השכלה גבוהה, בין 3-4 מפגשים, כולל הכוונה ובחירת מקצוע, בחירת מסלול לימודים, הרשמה ועוד.


הכשרות מקצועיות (קורסים)

תכנית למרחק
תוכנית ארצית המופעלת על ידי משרד הכלכלה ובשיתוף ג'וינט ישראל.
מטרת התכנית- יצירת אופק תעסוקתי ומקצועי לטווח רחוק, בדגש על סלילת מסלול הקריירה אישי להתקדמות מקצועית וכלכלית בשוק העבודה, בהתאם ליכולת התעסוקתית ולשאיפות המקצועיות והכלכליות של הפרט ושל משפחתו.
במסגרת התכנית ניתן לקבל את השירותים הבאים:
• בניית תכנית אישית למסלול קריירה
• סיוע במימון של קורסי הכשרה מקצועית, שיעורי עזר, קורסי פסיכומטרי, אנגלית, מחשבים, קורסי השכלה בסיסיים, מנטורינג ועוד.
• אימון תעסוקתי וליווי אישי
• פיתוח ושיפור מיומנויות לקראת תהליכי מיון בעבודה: כתיבת קו"ח, הכנה לראיון עבודה, הכנה למרכזי הערכה ועוד.


למי התכנית מיועדת?

התכנית מיועדת ליוצאי אתיופיה בגילאי עבודה, בדגש על גילאי 20-44 (שאינם בשירות צבאי/אזרחי /לאומי) העונים על אחד מהתנאים האלה:
• בעלי השכלה גבוהה או תעודת מקצוע העובדים בעבודה לא מקצועית והזקוקים לסיוע לתעסוקה ההולמת את השכלתם וכישוריהם
• אינם עובדים / עובדים בעבודה לא מקצועית בעלי מוטיבציה לקידום מקצועי
• חיילים משוחררים

תכנית השוברים של הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים ומשרד הכלכלה

הקרן והיחידה להכוונת חיילים משוחררים, באמצעות משרד הכלכלה, מפעילות תכנית חדשה להשתלבות בעבודה, ע"י הענקת שוברים לקבלת הכשרה מקצועית )חלק מהתהליך יבוצע באמצעות חברת מגע"ר(.
השובר מאפשר לחיילים משוחררים ומסיימי שירות לאומי-אזרחי לקבל מימון חלקי ללימודים במגוון קורסים, במוסדות לימוד המוכרים על ידי משרדי הממשלה השונים לאחר ההשתלבות בעבודה בתחום הנלמד ניתן לקבל גם מענק השמה.


אימון וליווי בבחירת לימודים

תוכנית בשבילי הינה תוכנית התערבות המיועדת לצעירים וצעירות בני 18-27 המעוניינים באימון אישי ותעסוקתי במטרה למצוא את המענה הדרוש להם על מנת לשפר את מצבם התעסוקתי והאישי.
התוכנית פועלת בשלושה מישורים עיקריים:
הגדרת יעדים ובניית תוכנית עבודה אישית- רכזת התוכנית בונה עם כל צעיר/ה תוכנית התערבות פרטנית ואישית בהתאם לצורך הפנייה לתוכנית. יעדי תוכנית העבודה יכולים להיות יעדים תעסוקתיים, לימודיים, אישיים, רגשיים וכו'
מעקב – ליווי ותמיכה של הצעירים לאורך זמן. רכזת התוכנית מלווה את הצעירים לאורך תקופה משמעותית טלפונית או פרטנית בהתאם למשך ההכרות ולצורכי הצעיר.
שיתוף פעולה עם גורמים בקהילה- רכזת התוכנית פועלת לקביעת נוהלי עבודה משותפים עם שירותי הרשות המקומית בכדי לתת לצעירים את המענה המהיר והרלוונטי ביותר, כמו גם הנגשת שירותים ויצירת שיתופי פעולה.
ובנוסף, תכנית בשבילי יוצרת התערבות קבוצתית כגון אימון תעסוקתי, אימון כלכלי, הכשרות מקצועיות וכד' בהתאם לצרכים העולים מהשטח ומהמשתתפים.
התוצאות המצופות בתום ההתערבות היא השגת היעדים הפרטניים אשר נקבעו והפניה לאפיקי תמיכה רלוונטיים.