הלכו להצטיין

מנכ"ל פנאי העיר נפגש עם מצטייני המד"צים

בשבוע שעבר נערך מפגש חגיגי בין מצטייני קורס ההדרכה היוקרתי של ארגון המד"צים שהתקיים בחופשת הקיץ לבין מנכ"ל פנאי העיר, אייל עפגין, ומנהלי מרכזי הפנאי ברחבי העיר: מירב נבון מבית אליעזר, דניאל הילה מיוספטל, בועז לוי מרעים ויניב מטרי מגני אלון. עוד נכחו במפגש מנהלת מחלקת הנוער, יעל איטח ורכזת המד"צים הרשותית, גל סעדה. 

במפגש הודה מנכ"ל פנאי העיר לבני הנוער על שהם מייצגים נאמנה את העיר חדרה ומחזקים בה את ערך המצוינות האישית והחברתית וכן את ערך הקהילתיות. בשיחה עם המד"צים המצטיינים שאל עפגין מהי מצוינות עבורם וקיבל מגוון של תשובות – "להיות הכי טוב שאני יכול", "לעזור לאחרים", "להיות ראשון להתנדב לכל משימה" ועוד. המד"צים המצטיינים סיפרו על תחושת השייכות והגאווה בעיר חדרה שמעניקה להם החברות בארגון המד"צים.

ענבל פסחה, ממרכז הפנאי קלור סיפרה: "בתחילת השנה שעברה לא רציתי לבוא למד"צים, לא הבנתי מה זה ייתן לי; היום, אחרי שנה שלמה של פעילות, אני יכולה לומר שמצאתי בית ומשפחה שנייה, חברים שילוו אותי לכל החיים; מצאתי מקום שבו אני יכולה לתת ויחד עם הנתינה מקבלת חזרה כל כך הרבה".

דר יוסילביץ ממרכז הפנאי בית אליעזר הוסיפה: "לפני שהצטרפתי למד"צים לא היה לא האומץ והביטחון לדבר מול אנשים ועכשיו אני מרגישה שהביטחון העצמי שלי התחזק ושאני מסוגלת להדריך ולהפעיל קבוצה בקלות. הלוואי שעוד הרבה בני נוער יזכו לקחת חלק במד"צים".

גל סעדה, רכזת המד"צים הרשותית, מספרת שארגון המד"צים פועל בעיר שנים רבות ומכשיר בני נוער להיות למדריכים ומנהיגים. החברות בארגון מחזקת את הקשר שלהם לעיר חדרה ולשכונות בהן הם גרים ומאפשרת התפתחות אישית ומימוש עצמי. המד"צים פועלים בשישה מרכזי פנאי בכל רחבי העיר – מועדון הצוללת בנווה חיים, יוספטל, קלור ובית הראשונים מועדון יחדיו בבית אליעזר וגני אלון. קורסי ההדרכה השנתיים מיועדים לתלמידי כיתות ח'-ט' וכן מוצעת פעילות ערכית-חברתית לשכבות א'-ז'. ניתן לקבל מידע על הפעילות בפייסבוק ובאינסטגרם "מד"צים חדרה" וכן במרכזי הפנאי.