פסטיבל סוכות בחדרה: הקסם חוזר

השנה, בפעם הרביעית ברציפות, יתפרס פסטיבל קסם ברחובות חדרה על פני יומיים * 8/9: פסטיבל רחוב ססגוני לאורך השביל ההיסטורי של העיר * 9/9: חגיגה תימנית בסימן 105 שנה לשכונת נחליאל * יהיה שמח, הכניסה חופשית!

 *צילומים באדיבות פנאי העיר חדרה

 בחול המועד סוכות, בימים ראשון ושני, 8-9/10, ייערך בחדרה פסטיבל סוכות, "קסם ברחובות חדרה", שכבר הפך למסורת. זו תהיה השנה הרביעית ברציפות בה נערך הפסטיבל, והפעם הוא יתפרס על פני יומיים. את הפסטיבל מארגנת ומפיקה עמותת פנאי העיר חדרה.

מדובר בפסטיבל אזורי המושך אליו אלפים מכל רחבי האזור, כאשר היום הראשון יתקיים כולו לאורך רחוב ז'בוטינסקי ויתמקד בשביל ההיסטורי של חדרה. היום השני יהיה בסימן 105 שנה לשכונת נחליאל, וייערך בשכונה.

היום הראשון יכלול פסטיבל רחוב ויכלול מוזיקה, מחול, אמנות ותיאטרון. האירוע ישמש במה לקהילת האומנים והיוצרים המקומיים, לתנועות הנוער, המד"צים ממרכזי הפנאי השונים ולקונסרבטוריון. היום השני יוקדש למורשת של שכונת נחליאל, יכלול הרבה מאוד מאפיינים של העדה התימנית ויסתיים עם הופעה של הזמר סגיב כהן.

ביום הראשון של הפסטיבל הפעילות תחל בשעה 17:00 ותימשך עד 21:00. היא תכלול את בית פיינברג, שנבנה על ידי מייסדי חדרה, שם בכל שעה עגולה תתקיים סדנת משחק/תיאטרון מונחית על ידי חברי התיאטרון העירוני המקומי.

בחצר בית קוטלר יהיה מתחם הצגות ילדים, שיכלול גם ישיבה על מחצלות, כריות ופופים צבעוניים. ההצגה שתוצג בשלושה סבבים ביום הראשון, בחסות רשת הספריות חדרה, תהיה "חברים על הגשר" (ע"פ אגדת דשא מאת שלמה אבס). היא תועלה על ידי שחקני תיאטרון אורנה פורת בחצר בית קוטלר בשעות 17:30, 18:30 ו 19:30.

בקדמת הבית תפעיל החברה להגנת הטבע סדנת יצירה של קישוטים לסוכה מחומרים בשימוש חוזר.

אחת האטרקציות המרכזיות של היום הראשון תהיה תצוגת רכבים מיוחדים (מכוניות אספנות ורכבי שטח מפלצתיים), כאשר ליד כל רכב תהיה עמדת מידע ובה אפשר יהיה לקבל עליו את כל הפרטים. בנוסף יהיה אזור של הפעלת מכוניות על שלט עם משחק הדייגים, שגם הוא אמור להוות להיט ויכול להפעיל 40 ילדים במקביל.

תנועות הנוער יפעילו את האורחים המגיעים לפסטיבל עם פינות יצירה, הפעלות לילדים ומשחקי חברה. תהיה סוכה מיוחדת עם הכנת דגלים לשמחת תורה, כולל מוזיקה, דוכני מזון קל ו DJ.

המד"צים ממרכזי הפנאי האזוריים יפעילו מתחם של משחקים של פעם: קלאס, קפיצה על חבל, 5 אבנים וכו'. בנוסף יהיו במתחם לוחות משחק ענקיים כגון סולמות וחבלים, שש בש וכדומה.

לאורך הרחוב ייהנו העוברים ושבים מתיאטרון רחוב ומלהטוטנים בשילוב הולכי קביים, שייצרו אינטראקציה עם הקהל. במהלך האירוע ייערכו 2 סדנאות ג'אגלינג ושני מופעי אש.

קלוב תעופה יציע לאורחים לבנות סוכה זעירה.

בנוסף, יהיה מתחם מחול ובו להקות המחול השונות מחדרה יופיעו וגם ירקידו את הקהל (כולל מופעי זומבה, קרב מגע, קפוארה וריקודים סלוניים) וגם נגני הקונסרבטוריון העירוני ינגנו להנאתם של אורחי הפסטיבל כולל סדנת מתופפים.

הקהל שיגיע לפסטיבל ביום הראשון יקבל כתב חידה שהרמזים שלו יהיו פרוסים בין העמדות השונות. כתב החידה יהיה קשור לשביל ההיסטורי של חדרה, ובין הפותרים נכונה יוגרלו פרסים.

היום השני, 9/10, גם הוא ייפתח בשעות אחר הצהריים. החל מהשעה 17:30 תתקיים בשכונת נחליאל (במתחם רחוב הגיבורים ורחוב ש' צעירי) חגיגה גדולה בסימן 105 שנים לאחת השכונות הוותיקות של חדרה.

הפסטיבל ביום הזה יהיה אף הוא צבעוני, תוסס ומלא תוכן הקשור למורשת ולהיסטוריה של השכונה ומנהגיה. בכניסה יקבל את פני האורחים מוזיאון מיוחד שיספר על ההיסטוריה של השכונה, לאחר מכן הם יגיעו לאוהל תכזינה ענק שם יסופרו סיפורי השכונה, ייערך מפגש נוסטלגי ותיקי השכונה, תהיה הרצאה על מצוות ומנהגי תימן, הזמרת ציפורה עורקבי תופיע עם שירה תימנית אותנטית.

בנוסף תיערך סדנת הכנת בצקים (לחוח, זלבייה), יהיה מעגל מתופפים על פחים, תופיע להקת מחול תימנית שגם תרקיד את הקהל, ייערך טקס זאפה תימני ואקס חינה מסורתי ובשעה 20:00 יעלה על הבמה המרכזית הזמר סגיב כהן.

 גם לאורך המתחם ביום השני יהיו הצגות ילדים והפעלות לילדים. הצגת הילדים שתוצג על הבמה, בחסות רשת הספריות חדרה, תהיה "חנהלה ושמלת השבת" עם שחקנית "תיאטרון סיפורי סיפור לה", בשעה 17:30, ממש עם תחילת הפעילות.

כמובן שהכניסה לשני ימי הפסטיבל היא חינם! על סידורי החנייה וההגעה לאירועים, כולל חסימת הרחובות, אפשר יהיה להתעדכן באתר העירייה ובאתר האינטרנט של פנאי העיר חדרה