חלומות מוזיקליים

עמותת פנאי העיר בשיתוף עם עמותת IMAGINE מפעילות בקונסרבטוריון העירוני חוגי מוזיקה מיוחדים לבעלי מוגבלויות

טופיק מרום ואנשי הצוות שמובילים את התוכנית החדשה

צילום: יח"צ

עמותת פנאי העיר חדרה, בשיתוף עם עמותת IMAGINE, יפעילו בקונסרבטוריון העירוני חוג מוזיקה המיועד לבעלי מוגבלויות. תוכנית החוג כוללת משחקים ופעילויות מוזיקליות שפותחו על ידי צוות מיוחד, שיטות הוראה ייחודיות וכלים מוזיקליים וטכנולוגיים חדשניים שמנגישים את חוויית הנגינה לבעלי מוגבלויות ברמות תפקוד שונים.

את היוזמה המשותפת רקמו מנהל הקונסרבטוריון העירוני, טופיק מרום, מנהלת מרכז הפנאי צפרירים והאחראית על תחום הצרכים המיוחדים בעמותת פנאי העיר, ענת כגן, ורועי טל, מייסד עמותת IMAGINE.

תכנית הלימודים מושתתת על עיקרון הרצף הגילאי של משרד החינוך והתכנים מונגשים בהתאם לגיל ולרמת התפקוד של הקבוצה והפרט. התכנית נסמכת על המטרות האופרטיביות של משרד החינוך וסוללת לילדים, נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים דרך ללימוד מוזיקה בצורה חוויתית ואינטואיטיבית תוך הקניית ידע בצורה שיטתית.

הלמידה בתוכנית נעשית דרך שילוב של הוראה משחקית, דידקטית וחווייתית של שלושה תחומים מוזיקליים מרכזיים: האזנה, ביצוע ויצירה. עבור כל קבוצה יעשו התאמות לפי גיל, רמת תפקוד ומוגבלויות המשתתפים והיא תעבור תהליך שנתי שבסיומו תציג תוצר מוזיקלי בהתאם ליכולתה. התכנית שמה דגש רב על העצמת משתתפיה בתהליך והתמקדות עבור כל משתתף במסוגלות ולא במוגבלות.

בין השאר, התלמידים השנה ילמדו את שיטת התווים “פיגר נוטס" - השיטה שבאה מפינלנד מנגישה למשתתפים בכל הרמות את האפשרות לללמוד תווים ולנגן על כלי נגינה קלאסיים. בנוסף, אפליקציות אייפד - השימוש באייפד מעניק לילדים תמריץ לפעולה ומעודד שימת לב וריכוז לאורך זמן.

במהלך השנה יתקיימו מספר שיעורים מיוחדים עם אמנים מתנדבים אשר יגיעו לחשוף את המשתתפים לצדדים שונים בעולם המוזיקה במפגש פנים מול פנים או מפגש וירטואלי חווייתי מיוחד במינו.

מנהל הקונסרבטוריון, טופיק מרום: "אנחנו רואים חשיבות מאוד גדולה לצירוף הילדים עם הצרכים המיוחדים לקהילה המוזיקלית של חדרה. לנו זה עוזר בהרחבת הפעילות ולהם זה נותן הרבה מאוד כוח וביטחון".

החוג החדש יפעל בימי ראשון, 17:00-19:00, בקונסרבטוריון העירוני שממוקם בקניון עופר לב חדרה.