אפטר סיגד במרכז צעירים

יוזמה של שחקני קבוצת הכדורסל של ליגת ליבי הובילה לחגיגה מטורפת בהשתתפות בכירי העיר

 

ביום שלישי שעבר נחגג בשמחה גדולה חג הסיגד במרכז צעירים חדרה של עמותת פנאי העיר.

האירוע, שמשך אליו מאות צעירים, נערך מספר ימים לאחר חג הסיגד הרשמי והוגדר על ידי יוזמי האירוע "כאפטר סיגד", שם שנבחר כדי להדגיש את הרוח הצעירה של האירוע: החיבור, הלכה למעשה בין המסורת של קהילת ביתא ישראל להוויה העכשווית של צעירים בני העדה.

צעירים שהגיעו לאירוע נהנו מישיבה בפינת קפה אותנטית, לצד בר אלכוהול שכלל בירה אתיופית, שולחנות עמוסים בכל טוב ממיטב המטבח האתיופי, שצעירים הביאו מהבית, דוכני תכשיטים, עמדת תלבושות צבעוניות שמשתתפי האירוע לבשו, מה שתרם לצבעוניות האירוע ולאווירה.

את האירוע פתחו ראש העיר צביקה גנדלמן וקייס רועי בטקס הברכה המסורתית על הדאבו (הלחם האתיופי) והסבר מרתק על חגיגת הסיגד באתיופיה. מיד לאחר מכן, נפתחה מסיבת ריקודים שמחה ומקפיצה במיוחד על דק העץ לתוך שעות הערב המאוחרות.

האירוע - החל מהרעיון וכלה בתפעול - כל כולו יוזמה של קבוצת הכדורסל של "ליגת ליבי חדרה", בשיתוף צעירים רבים שהתנדבו להוביל את האירוע וכמובן טורבינה מרכז צעירים חדרה. מדובר על קבוצה של צעירים חדרתיים שהתגבשו לכדי קבוצת כדורסל מקצועית במסגרת ליגת ליבי.

האירוע היווה נקודת מפגש משמעותית של קהילות רבות שפועלות במרכז הצעירים העירוני: קהילת האמנים, קהילת הסטודנטים בחדרה "בוחרים מחר" בשיתוף הסוכנות היהודית ומפעל הפיס, סטודנטים של מלגת פר"ח, קבוצת אנחנו יוצרים חברה "איח", קבוצות השירות הלאומי וכמובן צעירים וצעירות תושבי העיר שבאו ליהנות מאחד האירועים השמחים שידע מרכז הצעירים.

הדס שביט, רכזת תכנית למרחק במרכז צעירים: "היה אירוע מדהים! ההתגייסות של חבר'ה צעירים לקחת חלק בהגיית והפקת האירוע היתה מרגשת מאוד ולגמרי לא ברורה מאליו. כל מי שהגיע לאירוע לא יכול היה להפסיק לחייך. בכל פינה במרכז חיכתה לו חוויה אחרת. מגיע הרבה כבוד לצעירים המוכשרים שיזמו וערכו את האירוע בהתנדבות מלאה".

דניאל, צעיר שהגיע לאירוע סיפר: "אין לי מילים לתאר כמה נהניתי. זה היה ערב שלא אשכח".