עוד פרמיירה מרהיבה לצבעי מחול

 

עוד פרמיירה מרהיבה לצבעי מחול

 

 

להקות המחול הייצוגיות של חדרה העלו את המופע "הצל שלי ואני" וכמו תמיד, גרמו למאות הצופים בגן שמואל להישאר

פעורי פה

 

צילומים: נורית מוזס



"בוא נעבור את הגבול

אל החופש שהיה כבול

ורק מנגינות מזכירות

שבחוץ אפשר להיות

משוחרר מכל פחד

רק כשהצל שלו ואני ביחד".

זה בדיוק מה שקרה במוצאי שבת האחרונה, באולם המופעים של גן שמואל, כאשר הפרמיירה השנתית של להקות המחול הייצוגיות של העיר חדרה- "צבעי מחול", עלתה לאוויר.

"הצל שלו ואני" הייתה הזדמנות לחוות ערב תרבותי של מופע מחול מקצועי ומרהיב אצלנו מבלי להתרחק מהבית. להקות "צבעי מחול" המופלאות, המורכבות מטובי היוצרים והרקדנים, רובם הגדול צמחו בחדרה, העלו בסוף השבוע האחרון הפקת מחול מרתקת בעקבות יצירותיו הנפלאות של יהודה פוליקר, שחוגג השנה 30 שנה לצאת אלבומו "אפר ואבק".

בהפקת המחול המקורית הנהדרת הזו, השתתפו בין היתר גם ליאור קקון, הזמרת המוכשרת, חדרתית שצמחה כרקדנית בלהקת צבעי מחול, וכיכבה במהלך השנה האחרונה כפיינליסטית בתכנית הריאליטי המוצלחת THE VOICE – שביצעה בלייב את שיריו הנפלאים של יהודה פוליקר, תוך שהרקדנים המוכשרים של צבעי מחול מתרגמים כל צליל לתנועה שאי אפשר להסיר ממנה את העיניים.

את המחול, ליווה בכישרון רב נגן הבוזוקי המופלא, שם חממי, גם הוא חדרתי במקור. הבוזוקי, המזוהה כל כך עם סגנון המוסיקה שיוצר יהודה פוליקר, נתן את הדגש היווני ליצירות הנפלאות שעלו על הבמה.

האולם בגן שמואל התמלא בצופים נרגשים שמילאו את כלל המושבים באולם המופעים, בקהל ניתן היה למצוא צופים נלהבים אשר מגיעים מדי שנה לצפות במופעים של להקות צבעי מחול, ביניהם גם ראש העיר, צביקה גנדלמן, אשר יחד עם בכירים נוספים כמו עו"ד טל אליהו, ממלא מקום ראש העיר ויו״ר עמותת פנאי העיר, חבר המועצה שי ברכה ונוספים, מלווים לאורך השנים את העשייה התרבותית שאין שנייה לה, של להקות צבעי מחול.

להקות צבעי מחול, שמרבות להופיע מחוץ לגבולות העיר חדרה, עתידות להופיע ביצירת המחול המרכזית בטקס יום העצמאות הממלכתי בהר הרצל, שעתיד להיות חגיגי מתמיד, לרגל 70 שנה למדינה וכן יוצאות בקרוב לסבב הופעות בחו"ל במסגרתו יגיעו גם לפסטיבל מחול בסין, אליו הזמינו את הלהקה על מנת להציג את המופע "הצל שלו ואני" במלואו, מופע שיעלה גם בפסטיבל המחול באשדוד בקיץ הקרוב.

הכוריאוגרף הראשי של הלהקה, איציק כהן: "המופע "הצל שלו ואני" עלה במוצ"ש בבכורה וכל השותפים חשו התרוממות רוח כלפיי הערב, היצירות הצלילים. החיבור השלם בין חלקיו של המופע והמחול שהניע את כל המכלול שנקרא "צבעי מחול" הביא פולקלור ישראלי לצד יצירות עכשוויות ומגוונות. פוליקר היוצר המופלא היה הזדמנות מצוינת לחבר שוב את כולנו לגעגוע ולרגעי אושר קטנים.

חשוב לי להודות ראשית לרקדנים שלי שמחוברים לכל רגע ותנועה ולחזון האמיתי של המחול הישראלי כפי שאני רואה אותו ולכל מי שנתן, יצר, חיבק, אמר, אהב, התרגש ודמע".