בסוף השבוע שעבר חזרה הלהקה הייצוגית מבית "צבעי מחול", להקות המחול הייצוגיות של פנאי העיר חדרה, מפסטיבל המחול הבינלאומי בסין.

 

פסטיבל המחול מתקיים מדי שנה בעיר טיאנג'ין לעיני אלפי סינים נרגשים, אשר צמאים לתרבות ולאמנות.

 

בפסטיבל המחול מופיעות להקות מקומיות וכן מספר להקות בינלאומיות, הלהקה הישראלית הייתה השנה אחת מ-4 להקות בינלאומיות שנבחרו להשתתף בפסטיבל המחול הענק והמיוחד הזה, אשר מתקיים סביב אירועי חג הפועלים, אחד החגים החשובים בסין.

 

הלהקה הישראלית, התקבלה בהמון אהבה בקרב הקהל הסיני, וזכתה לתיעוד נרחב הן ע"י כ-5000 צופים נרגשים בקהל בכל אחת מ-4 ההופעות והן ע"י צלמים מקצועיים, כלי תקשורת מקומיים ואף ע"י צוותי התקשורת והטלוויזיה של ממשלת סין.

 

איציק כהן, המנהל האמנותי של להקות "צבעי מחול", סיפר על החוויה המרגשת של גילוי עולם תרבותי חדש לקהל הסיני והוסיף על הקשר המיוחד שנוצר עם העם הסיני: "אני מאמין שאחד הגשרים המשמעותיים שאפשר ליצור בין שני עמים הוא קשר שמתבסס על תרבות ועל אמנות, ואנחנו היינו כאן שגרירים של התרבות הישראלית, של המחול הישראלי. העם הסיני מקבל בהמון אהבה ישראלים, הם רואים בנו חלק מהמערב שהם ממש רוצים להידמות לו וזה יצר קשר מאוד מעניין ומסקרן, קיבלנו אחר כך המון פניות והצעות להמשיך ולהגיע להופיע בסין ובמזרח בכלל. התקשורת המקומית סיקרה את הפסטיבל באופן נרחב והיו בקהל המון צלמים ששייכים לתקשורת הממשלתית ולגופי תקשורת אחרים, ניכר שזה מחזק את הקשר בין שתי המדינות".

 

להקות המחול של "צבעי מחול" נתמכות לאורך כל השנה ע"י עיריית חדרה ופנאי העיר חדרה, אשר מעודדים את הלהקה להמשיך ולכבוש במות לאומיות ובינלאומיות נוספות.

 

צילומים: יח"צ