ליגת הקיץ בחסות אס או אס סוכנות מורשית טויוטה בכדורסל, המאורגנת ע"י מחלקת הספורט של פנאי העיר חדרה הגיעה לרגע האמת. במשחק הגמר שייערך ביום שישי הקרוב, 10/8, החל מהשעה 14:00, יתמודדו קבוצות ניסן ואפרים.

ניסן:
מהרגע הראשון סומנה קבוצת ניסן כאחת הקבוצות שהולכות לתת את הטון במהלך העונה, עם סגל שחקנים צעיר ורענן שגדל ושיחק במחלקת הנוער של מכבי חדרה ומאמן ותיק עם המון ניסיון בדמותו של חיים אשכנזי שגידל את רוב השחקנים , ברור היה שהקבוצה הולכת לתת את הטון. הקבוצה סיימה את הליגה הסדירה עם שבעה ניצחונות והפסד בודד! הקבוצה ניצחה את היריבה העיקרית שלה לתואר, היתרון הגדול של הקבוצה הוא הכושר הגופני האתלטיות וגם הקהל הרב שיגיע לעודד ולתמוך. בעיקר יותם פז וריף פליישר הרכז המפתיע שייקחו את כל הכדורים האחרונים. בחצי הגמר 2 דק' לסיום, דווקא במומנטום של בית אליעזר, הם הראו המון אופי בדרך לניצחון ולהפתעה בחצי הגמר.

מי יוביל אותה לאליפות?
הקבוצה חייבת את שני הברומטרים שלה בשיאם, יותם פז וריף פליישר יהיו חייבים ראשית להנהיג את הקבוצה ולהיות שם ברגעים המכריעים, דבר שהם לא מתקשים לעשות, ולהוביל את הקבוצה עד הסוף. במידה ואחד מהם לא יהיה טוב, הקבוצה יכולה ליפול.

אפרים:
קבוצת אפרים סיימה את העונה הסדירה במקום הראשון עם הפסד בודד לארלוזורוב. הקבוצה בנויה בעיקר על גארדים ועל יכולת אישית של שחקניה המובילים, סהר אטיה, ניב שניידמן והאחים סטורזי. אם בשנים הקודמות היינו רגילים לראות את צפריר כשחקן המוביל מבין האחים, השנה, האח יואב עשה התקדמות אדירה, והוסיף לקבוצה המון אקסטרות בעיקר בהגנה, אך גם בהתקפה. סהר אטיה נשאר הברומטר של הקבוצה ועל פיו תקום ותיפול הקבוצה. הוא קולע נהדר משלוש וכמעט אי אפשר לסגור את החדירה שלו לצבע, שמסתיימת לרוב בנקודות או בזריקות מקו העונשין, משם הוא קולע באחוזים מדהימים. עוד תוספת השנה זהו יוני פז, שרשם כמה משחקים מרשימים.. לאחרונה צירפה הקבוצה לשורותיה שוב את גלי נלקן, שאומנם לא מצוי בכושר משחק אך מוסיף המון מאסה וכוח מתחת לסלים. השחקנים המשלימים, אביעד פרנקל והותיקים פלודה, יונה ושרים עושים את שלהם והקבוצה מגיעה לגמר בפורמה טובה בהחלט.

מי יוביל אותה לאליפות?
סהר אטיה וצפריר סטורזי. זו העונה השלישית ששניהם מובילים את הקבוצה בשני צידי המגרש. אם שניהם יהיו טובים, קשה לראות מי יכולה לעצור אותם. מאידך, אם אחד מהם יהיה לא טוב, יהיה להם קשה.

מאמן הקבוצה אלעד שרים: "ניסיון מול כושר גופני, קשה לדעת איזה קבוצה תנצח. לכל קבוצה יש את הייחודיות והיתרונות שלה, מאמין שיהיה צמוד עד הסוף. זה הזמן לפרגן לקבוצת ניסן שבשנה הראשונה שלהם בליגה הצליחו להעפיל לגמר".

תודה רבה לפנאי העיר ולמחלקת הספורט שהרימו את הליגה והחזירו אותה לחיים . שאפו מגיע לניב רבי על הארגון למופת, הסדר, והניהול המצוין מהרגע הראשון ועד לתום העונה.

למשחק על המקומות 3-4 הגיעו קבוצות בית אליעזר וארלוזורוב.

לגמר תחרות השלשות עלו: חן אחרק, אבי טגיה ויואב אריה.