קול קורא מטעם פנאי העיר חדרה

בנושא "פסטיבל ביכורים חדרה"

קול קורא מס': 1

 

תקנון התחרות

 

הגדרות

הפסטיבל: "פסטיבל ביכורים חדרה" שצפוי להתקיים בתאריכים 29-31/12/2018 ומטרתו לתת במה להצגות איכותיות לילדים, נוער ומבוגרים שמעולם לא הוצגו קודם לכן על במה מקצועית ובכך ליצור פלטפורמה חדשה ורעננה למחזאים, במאים ושחקנים בוגרי בתי ספר למשחק בתחילת דרכם.
המארגנים: עמותת "פנאי העיר חדרה", עיריית חדרה, והמרכז לאמנויות הבמה והתיאטרון - "סטודיו במה" אשר יזמו במשותף את קיום הפסטיבל.
המועד הקובע: יום 12.11.18 בשעה 12:00 או מועד אחר שיפורסם ע"י המארגנים.



פרשנות


1. בכל מקרה של סתירה ו/או אי התאמה כלשהי, בין הוראות תקנון זה לפרסומים אחרים כלשהם בדבר הקול הקורא, לרבות באמצעי התקשורת, תגברנה הוראות תקנון זה לכל דבר ועניין.



מבוא


2. המארגנים מעוניינים לקרוא ליוצרים, במאים, שחקנים ומחזאים בתחילת דרכם, המעוניינים להעלות מחזה במסגרת הפסטיבל, להגיש מועמדות ולהשתתף בתחרות.
3. שלוש ההפקות שתיבחרנה על ידי המארגנים כהפקות האיכותיות ביותר יזכו להציג את המחזה במסגרת הפסטיבל (כל אחת מן ההפקות הזוכות תוצג פעם אחת במהלך הפסטיבל) וכן, יזכו בתקציב הפקה בגובה של עד 5,000 ₪ להפקה, כפי שייקבע על ידי המרכז, ובליווי אמנותי צמוד בהכנות לפסטיבל עד תומו.
4. כמו כן ההפקות הנבחרות תתחרינה ביניהן על המקום הראשון בפסטיבל – אשר יזכה את אחת מהן בתעודה ומגן. בנוסף המארגנים יעשו מאמצים שההפקה הזוכה במקום הראשון תזכה לחשיפה נוספת על במת תיאטרון.
5. מטרת תקנון זה לקבוע את הכללים שיחולו על התחרות לבחירת שלוש ההפקות שיזכו להיות מוצגות בפסטיבל וכן על התחרות לבחירת ההצגה שתזכה במקום הראשון.
6. התחרות נערכת בתמיכת משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס.



כללי ההשתתפות בתחרות


7. ההשתתפות בתחרות לבחירת שלוש ההפקות שיזכו להיות מוצגות בפסטיבל, מותנית בקיום התנאים המצטברים הבאים:
7.1. המועמד הנו יוצר, במאי, שחקן או מחזאי בתחילת דרכו.
7.2. ההפקה המוצעת מעולם לא הוצגה על במה.
7.3. ההפקה המוצעת תהיה בעברית ואורך המחזה לא יעלה על 50-60 דקות.
7.4. המועמדות הוגשה עד למועד הקובע כהגדרתו לעיל.
8. הגשת מועמדות לתחרות משמעה הסכמה לתנאי תקנון זה ללא סייג.



אופן הגשת מועמדות


9. המועמדות תוגש לא יאוחר מן המועד הקובע כהגדרתו לעיל, למרכז באמצעות דוא"ל לכתובת: bicurim.hadera@gmail.com.


10. המועמדות תכלול את המסמכים הבאים:
10.1. טופס בקשה בנוסח נספח א' לקול קורא זה- מלא וחתום על ידי המועמד. הטופס כאמור מהווה התחייבות מצד המועמד להציג את המחזה במידה ויזכה להשתתף בפסטיבל. בטופס כאמור יש לציין ואת מקורות המימון האחרים מכל מקור או גורם שהוא (לרבות נותני חסות ככל שקיימים). ככל שנותני החסות ו/או מקורות המימון המשלים לא ידועים במלואם בשלב הגשת ההצעה, יתחייב המועמד בטופס ההגשה להציג את נותני חסות ו/או מקורות המימון המשלימים על פי דרישת המארגנים או מיד עם השגתם, לפי המוקדם מביניהם, ויצהיר כי ידוע לו כי הצגת נותני החסות ומקורות המימון המשלימים עד לכיסוי מלוא ההוצאות של ההפקה ואישור מקורות המימון המשלים על ידי המארגנים הם תנאי לזכייה בקול הקורא. אל הטופס כאמור יש לצרף את התוכנית התקציבית של ההפקה;
10.2. הצגת היוצרים של המחזה וקורות חייהם.
10.3. תקציר המחזה על גבי דף A4 אחד. יש לציין בתקציר את גיל היעד לצפייה במחזה.
10.4. מחזה מלא.
11. על המועמד להגיש את המסמכים שלעיל במסמך אחד בפורמט PDF, ולפי הסדר שהוצג לעיל. בנספח א' יש לצרף את רשימת המסמכים ולסמן ב-  את המסמכים שהוגשו.
12. מועמד אשר לא יצרף את כלל המסמכים הנדרשים, המארגנים יהיו רשאים שלא להתחשב בהצעתו.
13. מבלי לגרוע באמור לעיל, המארגנים יהיו רשאים לבקש ממועמד השלמת מסמכים או הבהרות בנוגע להצעתו ובנוגע לכל פרט אחר.



אופן בחירת הזוכה/ים



14. ועדת השיפוט (להלן: "הועדה") תורכב מ-3-4 אנשי מקצוע וביניהם- מנהל אמנותי, מנהל כללי ואיש תיאטרון. הצעות המועמדים אשר קיימו את תנאי ההשתתפות תועברנה לועדה אשר תדון בהן ותבחר את שלושת המועמדים הזוכים. כל הצעה תיבחן על ידי שני חברי ועדה לפחות.
דירוג ההצעות, ככלל, ייעשה בהתאם לקריטריונים ולמשקלות, כפי שהם מופיעים בסעיף 15 להלן. במידה ולאחר הדירוג כאמור לא ניתן יהיה להכריע באשר לזהות המועמדים הזוכים, תערוך הועדה דיון פתוח וההצבעה באשר למועמד/ים הזוכה/ים תעשה ברוב קולות.
15. בבחירת שלוש ההפקות שתוצגנה בפסטיבל הועדה תבסס את החלטתה על קריטריונים של איכות ובין היתר תתחשב בקריטריונים הבאים: איכות התוכן- עד 40%, סגנון הכתיבה- עד 20%, התרשמות מרצינות המועמד ומההשקעה - עד 20%, הערכה כללית של המדרגים -20%.
16. לאחר סינון ראשוני של המועמדים בהתאם לקריטריונים אלו, יוזמנו כ 20 הפקות לפרזנטציה בסטודיו במה בתאריך 25.11.2018. המארגנים יהיו רשאים להעלות יותר או פחות הפקות לשלב הפרזנטציה וכן לשנות את מועד הצגת הפרזנטציות בהתאם למגבלותיהם. בתום הפרזנטציה תיבחרנה שלוש ההפקות הזוכות בהתאם לקריטריונים של איכות שפורטו לעיל.
17. מבין שלוש ההפקות הזוכות שיוצגו בפסטיבל בפועל- תבחר הועדה את ההפקה הזוכה במקום הראשון, זאת בהתבסס על קריטריונים של איכות כפי שצוין בסעיף 15 לעיל, ובנוסף תתחשב בשיקול העתיד המקצועי של ההפקה להנחת דעתה של ועדת השיפוט. כמו כן, תבחר הוועדה שחקן ושחקנית מצטיינים מבין שלוש ההפקות הזוכות בהתאם להתרשמותה ושיקוליה.
18. הועדה תהא רשאית בכל שלב לבקש הבהרות מן המועמדים בכל הנוגע להפקה המוצעת על ידם או כל הבהרה אחרת ככל שתידרש.
19. הועדה תהא רשאית לבצע שינויים במספר הזוכים בתחרות ולקבוע את תקציב ההפקה בהתאם לשיקול דעתה ובלבד שתקציב ההפקה לכל ההפקות יהיה זהה.
20. קבלת תקציב ההפקה כפופה לאישור מינהלי ואישור תקציבי של המארגנים ובכפוף לנהלי המארגנים.
21. תקציב ההפקה יוענק למועמד/ים שיזכה/ו בהתאם לכללים הנהוגים אצל המארגנים, ובכפוף לכך שהמועמד שיזכה התחייב להעלות את המחזה בפסטיבל במועד שיידרש לעשות כן.
22. המארגנים או מי מטעמם זכייתם הודעות זכיה או אי זכיה בהודעת דואר אלקטרוני או בטלפון, לפי הפרטים שמסרו המועמדים בעת הגשת הצעתם.
23. אם לא ניתן יהיה לאתר בשקידה סבירה מועמד שזכה ו/או אם מועמד שזכה לא עמד בדרישות המנויות בתקנון זה ו/או נפסלה זכייתו ע"פ החלטת הועדה מטעם מיוחד, הועדה תהא רשאית להחליט על זוכה אחר.
24. היועץ המשפטי של המארגנים או מי מטעמם יפסוק בכל מקרה של אי הבנה או פרשנות התקנון, ויכריע בכל מחלוקת בין המארגנים לזוכה/ים או לטוען/ים לזכייה.



הפרס ואופן קבלתו


25. בשלב הראשון- שלוש ההפקות שתיבחרנה על ידי הועדה כהפקות האיכותיות ביותר יזכו להציג את המחזה במסגרת הפסטיבל (כל אחת מן ההפקות הזוכות תוצג פעם אחת במהלך הפסטיבל). כמו כן הפקות אלו יזכו בתקציב הפקה בגובה של עד 5,000 ₪ להפקה, כפי שייקבע על ידי המארגנים, ובליווי אמנותי צמוד בהכנות לפסטיבל עד תומו.
26. בשלב השני- מיד עם תום הפסטיבל, שלוש ההפקות שנבחרו בשלב הראשון והוצגו במהלכו, תנוקדנה על ידי הועדה וההפקה שתיבחר כהפקה האיכותית ביותר תזכה במקום הראשון שיזכה אותה בתעודה ומגן. כמו כן ייבחרו שחקן ושחקנית מצטיינים. בנוסף המארגנים יעשו מאמצים שההפקה הזוכה במקום הראשון תזכה לחשיפה נוספת על במת תיאטרון.



כללי


27. הבחירה בזוכה תבוצע על ידי הועדה כאמור לעיל. כל משתתף פוטר את המארגנים ו/או נציגיהם ו/או עובדיהם ו/או את יתר המשתתפים בתחרות, מכל טענה או תביעה בכל הקשור לתחרות.
28. הפרס כפי שפורט לעיל, בכלל זאת- תקציב ההפקה אינו ניתן בשום אופן להמרה בשווה כסף ו/או בכל פרס אחר.
29. המועמדים שיזכו להשתתף בפסטיבל יתחייבו כי יעשו שימוש בתקציב ההפקה שיינתן להם לצורכי ההפקה בלבד וכי לא יעשו בו כל שימוש אחר שאינו לצורכי ההפקה.
30. המועמדים שיזכו להציג את הפקתם בפסטיבל יהיו אחראים לגיוס שחקנים ותשלום שכרם. כמו כן יהיו אחראים לתפאורה וכל אביזר/אמצעי אחר שנדרש לצורך העלאת המחזה. מובהר כי המועמדים ישאו באחריות להצבת ציוד תקין ובטיחותי בהתאם להוראות כל דין ותקן.
31. נציג מטעם המועמדים שיזכו להציג את הפקתם בפסטיבל יידרש להיות נוכח בכל שלושת ימי הפסטיבל. בין היתר יידרש להשתתף בטקס הפתיחה של הפסטיבל בו תוצגנה ההפקות המתחרות, וכן בטקס הנעילה של הפסטיבל –במסגרתו תוכרז ההפקה הזוכה וכן שחקנית ושחקן מצטיין.
32. שם הזוכה/ים ועיקרי ההפקה יותרו לפרסום וליחסי ציבור של המארגנים בכלי המדיה השונים, והזוכה/ים מוותר/ים בזאת על כל טענה ו/או דרישה בנוגע לפרסום כאמור ו/או לשימוש בשמם ו/או בפרטיהם ו/או בעיקרי ההפקה הזוכה במסגרת פרסומים בקשר עם תחרות זו ו/או פרסומים אחרים של המארגנים.
33. המארגנים מסירים מעליהם כל אחריות למשלוח טפסי ההגשה, על נספחיהם, באמצעות הדואר האלקטרוני.
34. יובהר כי רישומי המארגנים ו/או מי מטעמם על קבלת טפסי ההגשה באמצעות הדואר האלקטרוני, הינה הראיה הבלעדית והמכרעת לקבלת טפסי ההגשה והמועד בו נתקבלו טפסי ההגשה לפי רישומי המארגנים ו/או מי מטעמם והוא המועד הקובע לקבלת הטפסים כאמור. המועמדים מוותרים מראש על כל טענה נגד המארגנים בעניין זה.
35. עצם ההשתתפות בתחרות תיחשב כהסכמה, אישור והצהרה כי המשתתף בה קרא תקנון זה, מסכים לכל תנאיו ומחויב לפעול על פיהם, וגם אם לא קרא את התקנון, הוא מסכים כי תקנון זה יחול עליו כאילו קרא אותו ויחייבו לכל דבר ועניין. המשתתף מחויב לשמור על כללי התנהגות נאותים ולא לפעול בניגוד לכל דין.
36. המארגנים יהיו רשאים בכל עת, לפי שיקול דעתם הבלעדי ומכל סיבה שהיא לפעול כדלקמן - להפסיק או לבטל את התחרות ו/או לשנות את תנאי תקנון זה ו/או לשנות את תנאי ההשתתפות בתחרות ו/או לשנות את תקופת התחרות ו/או את המועדים ו/או מועדי הפסטיבל ו/או את הפרס לזוכים ו/או את גובה תקציב ההפקה וכל משתתף מוותר על כל טענה בנוגע לכך.
37. מבלי לגרוע מכל האמור בתקנון זה מובהר, כי המארגנים לא יישאו באחריות במקרה של מעשה ו/או מחדל של צד שלישי כלשהו, לרבות מחלוקת עם צד שלישי כלשהו בקשר עם תחרות זו ו/או תקנון זה ו/או ההפקה ו/או הפסטיבל נשוא התחרות.
38. המארגנים לא יישאו באחריות לכל נזק ישיר ו/או עקיף, לרבות בגין קיצור תקופת התחרות ו/או שינוי מועדי הפסטיבל ולרבות בגין הוצאות ישירות ו/או עקיפות שיגרמו כתוצאה ו/או בקשר עם ההשתתפות בתחרות, ו/או בקשר להפקה, טיב הליווי האמנותי, נזקים שייגרמו במהלך ו/או עקב העלאת המופע, נזקים שייגרמו כתוצאה ו/או בקשר עם הציוד והתפאורה שיסופקו על ידי הזוכים, לרבות נזקים עקיפים וכן נזקים מחמת כוח עליון, תאונות, מחלות, גניבות, אובדן של כל נכס, עגמת נפש וכו', ו/או לכל החלטה ו/או פעולה אשר יקבל ו/או יעשה משתתף על סמך השתתפותו בתחרות זו ו/או זכייתו בה.
39. בכל מקרה לא תהיה למשתתף שזכה כל תביעה ו/או דרישה ו/או טענה נגד עורך התחרות וכל גוף אחר הקשור בה, או מי מטעם מי מאלה, בכל עניין ודבר הקשור, במישרין או בעקיפין, בתחרות זו, לרבות ומבלי לגרוע מכלליות האמור, בכל הקשור לאופן ביצוע התחרות, לאופן בדיקת ההצעות ולאופן קבלת ומימוש הפרס.
40. מובהר כי במקרה שבו יפר הזוכה את התחייבותו להעלות את המחזה בפסטיבל, או במקרה של הפרה צפויה מצידו, או כל הפרה אחרת, להנחת דעתם של המארגנים, הזכייה בפרס תבוטל והמועמד יחויב להשיב למארגנים את כל עלויות הליווי האמנותי ו/או תקציב ההפקה שהועבר אליו. במקרה כזה יהיו רשאים המארגנים לבחור בהפקה הבאה בתור אחריו.
41. לשאלות ופרטים נוספים בכל הנוגע לתחרות ניתן לפנות לאופיר רוזן במייל bicurim.hadera@gmail.com.
42. בתקנון זה השימוש בלשון זכר הינו לצורך נוחות בלבד, והוראותיו מתייחסות גם לנקבה במשתמע.