לא פעם הוכח שכדורגל יכול לשמש מנוף חברתי לא פחות מספורטיבי.

במרכז הפנאי גני אלון, של פנאי העיר חדרה, אפשר לקבל לכך דוגמא חיה הלכה למעשה.



במרכז שכונת גני אלון פועל פרויקט מיוחד מאוד: "קבוצת מנהיגות בשילוב כדורגל " - פרויקט המשתמש באימוני הכדורגל ככלי לפיתוח מנהיגות.

הקבוצה מונה שישה נערים בגילאי 15 עד 17 המדריכים ומנהיגים את הקבוצה. בני הנוער מעבירים פעמיים בשבוע אימוני כדורגל לכ-20 ילדים הקטנים מהם, בגילאי 8-12 המגיעים משכונות הנמצאות ליד מרכז הפנאי כמו גני אלון, גזית, סלע ויד שמואל.

חוץ מאימוני הכדורגל הם עוברים תכנים ערכיים בנושאי שיתוף פעולה, כבוד, הם מדברים על הספורט בארץ ישראל ועל מי הוא מנהיג.

הקבוצה הזו בנויה על ערכים של אחראיות אישית וקבוצתית, דרך המוטו: "אני שווה המעשים שלי", המשפט שאמר סטיבן קובי, והוא אפילו נכתב על חולצות שהוציאו לקבוצה.



מדובר בערכים מרכזיים המובילים את מרכז הפנאי גני אלון בקבוצה ובהתנהלות היומיומית. הנערים המעבירים את האימונים עושים זאת בהתנדבות מוחלטת וביוזמה שלהם. את רבים מהנערים המדריכים ומנהיגים את הקבוצה, תוכלו לפגוש כשחקנים מקצועיים המשחקים בקבוצות הכדורגל לנוער בארץ, כמו כן חלקם קיבלו תעודות הצטיינות על עשייתם החברתית בקבוצת המנהיגות, והשנה אחד מהנערים אפילו מקבל תעודת הצטיינות מחוזית.



”אנו רואים בהם מנהיגים לכל דבר, הם המחנכים האידאליים ביותר לילדי השכונה, הילדים רואים בהם אחים גדולים, ולומדים מהם הרבה." מספר דרסה זאודה, רכז הנוער של מרכז הפנאי בשכונת גני אלון, המלווה את הקבוצה הזו בשלוש השנים האחרונות. "כל ילד בקבוצה מקבל יחס פרטני מבני הנוער המדריכים את הקבוצה, הם מתייחסים לכל אחד מהם ופותרים כל בעיה שיש. לקבוצה באופן קבוע מצטרפים חיילים מיחידת פרק משימה המשרתים בעיר".