38 בני נוער ממסגרות הנוער השונות קיבלו בשבוע שעבר את אות הפעיל המצטיין המוענק מדי שנה לבני נוער מתנדבים. כמו כן, הוענק אות תקינות למועצות התלמידים בבתי הספר. הטקס מתקיים זו השנה העשירית בארגון והפקה של מחלקת הנוער העירונית של פנאי העיר ובמעמד ראש העיר צביקה גנדלמן, מנהלת אגף החינוך סיגלית איצקוביץ, מנהלת מחלקת הנוער יעל איטח, מנחת מנהיגות במחוז חיפה מיכל ישראלי ומכובדים נוספים.

בטקס המרגש, בנוכחות הורים ובני משפחה, מנהלים, רכזים, מחנכים ומדריכים ממרכזי הפנאי ומבתי הספר, קיבלו שלושים ושמונה בני נוער מגן הצטיינות על פועלים למען הקהילה והחברה בעיר חדרה במסגרות השונות: מועצות התלמידים, מעורבות חברתית, ארגון המד"צים העירוני, מרכזי הפנאי ותנועות הנוער.

אלה שמות המצטיינים מבתי הספר על הצטיינות במסגרת מועצות התלמידים ומעורבות חברתית: אמילי דרוז, יאנה אוסטרובסקי, מאשה קלימוב, נועה רפאלי, אריאל גונן, אלירן דגן, עדי חדד, זוהר טוב-ברג, תרתיל מצרוואה, ליאל אבקסיס, אלדד אוזן, רומי פיאצה, עדן פבזנר, אורי זעירי, אורן סולומונוב, נתנאל טמנה ובן חיים. אלו הם המצטיינים במסגרת פעילות חברתית-קהילתית: אביב צפדיה, מיכל גלמן, דורין בוחניק, קרן שבצ'נקו, סופיה איפראימוב, נופר מהרטו, נביית עזריה, ליאורה גורפינקל, אילון עומסי, הדס פסח, יאיר פלדמן, עינת לבאן, אליחי לב-ארי, שמואל בנבנישתי, מירב בראון, הודיה מששה, גאל סובול, אוהד רז, אופיר עמיחי ושלם עמירן.

כמו כן, שמונה מועצות תלמידים קיבלו תעודת תקינות על פועלן לפי אמנת המועצות ובהתאם לחוק הרשויות המקומיות ונהלי מינהל חברה ונוער: חט"ב תיכון חדרה, תיכון חדרה, חט"ב הרב תחומי, תיכון הרב תחומי, חט"ב תיכון חדרה-בית אליעזר, תיכון חדרה בית אליעזר, תיכון ברנקו וייס תחכמוני ומועצת הנוער העירונית. מנחי המועצות בעצמם קיבלו תעודת הוקרה על העשייה החינוכית והובהלה בתחום מנהיגות הנוער הנבחרת.

בתוכנית האומנותית של הטקס הופיעה להקת ווקאל, הלהקה הייצוגית של העיר חדרה. כמו כן, התקיימה הרצאה מעוררת השראה של השחקן המצליח דין מירושניקוב, על זהות אישית והגשמת חלומות.

מדבריו של ראש העיר בטקס: "היום אנחנו מצדיעים לכם בני הנוער המובילים והמצטיינים. כל אחת ואחד מהמצטיינים יכל לבחור לסיים את בית הספר התיכון מבלי לקחת פעילות נוספת למען החברה, אבל אתם בחרתם לקחת אחריות ולעשות משהו מעבר לנדרש ואין דבר יפה מזה".

מדבריה של שחף פורטנוי, יושבת ראש מועצת הנוער העירונית: "בכל שנה אני מבינה יותר כמה כוח יש להתנדבות ולמעורבות החברתית. העובדה שמספר המתנדבים עולה מראה כמה הדור שלנו מדהים וערכי ולא כמו שנהוג לחשוב. כוחה של ההתנדבות הוא לצאת מהמעגל של אני ועצמי, לפתח חיבה וזיקה לסביבה ולא להתעלם מהדברים הקטנים, וזה מה שמניע אותנו בני הנוער לפעול". פורטוני הודתה לכל הגורמים המקצועיים שעוטפים את בני הנוער מבוקר ועד ערב – למחלקת הנוער העירונית, מנהלי ורכזי מרכזי הפנאי, רכזי ארגוני ותנועות הנוער, אגף החינוך, מנהלות בתי הספר, הרכזים והמחנכים וכל אנשי החינוך ששותפים לעשייה המשמעותית.