נגני הקונסרבטוריון העירוני של חדרה חזרו מנירנברג, שם ניגנו בצוותא עם בתי הספר למוסיקה המקומיים, כולל מופע מרגש באולם האופרה

זה כבר הפך למסורת. משלחת של תלמידי ומורים מהקונסרבטוריון העירוני של פנאי העיר חדרה, בראשותו של מנהל הקונסרבטוריון, טופיק מרום, נסעה לנירנברג – העיר התאומה של חדרה - להשתתף בקונצרטים משותפים עם המקהלה המקומית מול הקהילה היהודית.

מעבר ללימודים המשותפים והנגינה בצוותא, כולל קונצרט מרשים במיוחד בבית האופרה המקומי, נפגשו הילדים עם ד"ר אנייה פרולס קמר – מ"מ ראש העירייה וראש הסיעה הסוציאל דמוקרטית בנירנברג.

הקונצרט המרכזי כאמור היה בבית האופרה, שהתמלא ב-1,300 איש, כאשר כולם צפו בתלמידי הקונסרבטוריון העירוני חדרה יחד עם תלמידי בית הספר למוזיקה של נירנברג עולים זה אחרי זה בקטע שירה מתוך "סיפור הפרברים", ולאחר מכן דואטים מרגשים במספר כלי נגינה ובמספר יצירות. הקהל עמד על רגליו בסיום והריע לילדים מחדרה ומנירנברג, והתגובות היו מרגשות.

טופיק מרום: "המסע לגרמניה הפך למסורת וזה מרגש כל פעם מחדש. בראש ובראשונה מדובר בחגיגה מוסיקלית יוצאת דופן, ובהזדמנות אולי של פעם בחיים עבור הילדים לנגן באולם כמו האופרה המקומית. כמובן שיש את הצד השני של הביקור, שקשור למורשת ולהיסטוריה של ישראל וגרמניה, וכאשר מחברים הכל יחד מקבלים פשוט מסע מרתק. מגיעה תודה גדולה לעיריית חדרה ולפנאי העיר שמאפשרות את החוויה הזו לילדים, ואנחנו כבר מחכים לקיץ הבא...".