למעלה מ-450 שחיינים מכל רחבי הארץ  - מספר שיא של שחיינים, נטלו חלק במשחה חדרה ע"ש יצחק "כושי" עפגין, שנערך ביום שישי, 11/10/19, בחוף גבעת אולגה.

המשחה התחלק לחמישה מקצים: 1500 מ', 3000 מ', 4500 מ', 6000 מ' ומקצה עממי ל- 500 מ', כשהמקצים חולקו ל-13 קטגוריות גיל - מגיל 12 ועד ל- 70 ומעלה נשים וגברים וכן מקצה שנוסף השנה לאור הדרישה לבני 80 ומעלה.

זה המשחה החמישי שמחלקת הספורט של פנאי העיר מקיימת בהצלחה רבה , הוא מאופיין באיכותו הרבה לאור ההדים המצוינים של המשחים הקודמים בקרב שחייני מים פתוחים בארץ .

למשחה הגיעו שחייני נבחרת ישראל , ואלופים כמו גרשון שפע ,טל סנונית ואחרים  במים פתוחים אשר קיבלו מזג אוויר נהדר וים שטוח עם תנאים מצוינים לשחייה.

האירוע אורגן ע"י המחלקה לספורט וחינוך גופני של פנאי העיר חדרה בניהולו של אילת בן משה כשלצידו רכז הספורט ניב רבי והמזכירה נעמה גרינשפול בעזרתו של מאמן השחייה הוותיק אלי לב, חברת "ארנה" והשנה בפעם הראשונה נעשה שיתוף פעולה עם חברת 4 sport והדר בן דרור.

את המשחים הזניק אייל עפגין, מנכ"ל פנאי העיר ובנו של "כושי" ז"ל כשמלוות אותם סירות המועדון הימי חדרה - שהיה אחראי על המסלול הימי.

בסיום המשחה קיבל כל שחיין בקבוק אלומיניום מהודר של המשחה

וכן חיכתה להם הפתעה בדמות כוס מיץ תפוזים סחוט טרי ע"י קבוצת הצופים שבט צוקים בראשותה של גליה אבוהב.

טקס הסיום המכובד נערך בנוכחות מ"מ ראש העיר ניר בן חיים, מנכ"ל פנאי העיר אייל עפגין, אילת בן משה מנהל מחלקת הספורט ,רכז הספורט ניב רבי .

כל שחייני המשחה ל- 500 מ' קיבלו מדליות השתתפות כשבולטת בהם קבוצת "פליפר חדרה " עם 40 משתתפים ביניהם מספר חברי נבחרת ישראל בשחייה