הנערה החדרתית שריגשה את המפכ

במסגרת מפגש עם בני נוער המשתתפים בתוכנית מיל"ה לקיץ פגש רב ניצב קובי שבתאי את לוטם גיל המקומית, שסובלת משיתוק מוחין ומהווה דוגמא לכוח רצון ונחישות * עו"ד יניב דרי, המשנה לראש העיר ויו"ר פנאי העיר: "זוהי תעודת הערכה ענקית למובילי התוכנית המבורכת הזו"

 

אירוע מרגש מאוד התרחש בשבוע שעבר במהלך מפגש של בכירי משטרת ישראל עם משתתפי תוכנית מיל"ה בקיץ. מדובר בתוכנית מניעה לנוער לחודשי הקיץ, רעיון אותו הגה המפכ"ל קובי שבתאי על מנת ליצור לנוער סביבה בטוחה ומוגנת גם בחודשי החופש הגדול, כאשר המוקד הוא על מניעת התנהגויות סיכוניות ושוטטות. התוכנית כוללת 17 מפגשים חווייתיים, ערכיים וקהילתיים כאשר מחדרה הצטרפו לתוכנית 32 בני נוער ממרכזי הפנאי של קלור ושקד (בית אליעזר). אגב, הקבוצה מחדרה היא הגדולה ביותר בארץ!

מרכזי הנוער של פנאי העיר שולחים נציגים לתוכנית גם במהלך השנה כולה, אולם כעת – לאחר היוזמה של המפכ"ל, בני הנוער הצטרפו גם לתוכנית המיוחדת לקיץ. את התוכנית מובילים פנאי העיר חדרה, הרשות לביטחון קהילתי בהובלת דבורה עמר ושמעון אסולין – אחראי מענה מרכזי הנוער מטעם מחלקת הנוער העירונית. כמובן שהתוכנית פועלת תוך שיתוף פעולה עם המשטרה הקהילתית בחדרה ועם רכזי ורכזות הנוער ומנהלות מרכזי הפנאי.

במפגש שהתרחש בשבוע שעבר באנדרטת משמר הגבול בעירון, שוחח המפכ"ל קובי שבתאי עם בני הנוער ואת ליבו שבתה הנערה החדרתית לוטם גיל, בת 13 בלבד, משתתפת התוכנית בחדרה, שסובלת משיתוק מוחין. המפכ"ל שמע מלוטם גיל את סיפורה האישי והאזין בקשב רב להסבריו של שמעון אסולין על הדרך המרשימה שעשתה הנערה, כאשר לא רק שהיא מסרבת לתת למגבלה להפריע לה – אלא משמשת דוגמא ומהווה כוח למשתתפים האחרים, כמו בפרויקט זיו נעורים למשל. אגב, לוטם משתתפת בתוכנית יחד עם שני אחיה.

סיפורה של לוטם נגע מאוד לליבו של המפכ"ל, שהנחה את יחידת הדוברות של המשטרה לצלם את המפגש וביקש אישור לעשות סרטון על סיפורה של לוטם. כמובן שהנושא ריגש מאוד את המשלחת מחדרה, שהודתה מאוד למפכ"ל על המחווה ועל הרגישות.

המשנה לראש העיר ויו"ר פנאי העיר חדרה, עו"ד יניב דרי: "המקרה של לוטם באמת מיוחד ומרגש. הנערה הזו נותנת כוח לכולם ומהווה דוגמא לכך שכוח רצון ונחישות יכולים להוביל אותנו לשיאים מטורפים. אפילו המפכ"ל לא יכול היה להתעלם מהכוח של הנערה הזו, ועבורנו בחלקת האלוהים הקטנה בחדרה, מדובר בכבוד גדול. זוהי תעודת הערכה ענקית למובילי התוכנית המבורכת הזו, ולעבודה הנהדרת שעושים פה במרכזי הנוער".