פנאי העיר מציגה: מהפכת יוספטל

מרכז הפנאי יוספטל הפך למרכז השוקק של השכונה ולמקור משיכה של צעירים רבים מהאזור * בזכות סדנאות מיוחדות, יזמות לנוער ובעיקר קשר חם עם הקהילה, מצליח המרכז לשדרג את חיי התושבים

 

מההפכה. במילה אחת אפשר להגדיר את התהליך שעבר על מרכז הפנאי יוספטל בשנה האחרונה. המרכז, שפועל שנים רבות בשכונת יוספטל ומנוהל על ידי אנדרגאצ'ו היילה, תמיד עמד במרכז הפעילות התרבותית/קהילתית של השכונה, שרובה מאוכלסת על ידי יוצאי אתיופיה.

אלא שכחלק מתהליך שפנאי העיר חדרה עוברת בכל המרחבים הקהילתיים, גם במרכז הפנאי  יוספטל לקחו את נושא הקהילה כמה צעדים קדימה, ולאחרונה הפכו ממש לגורם מכריע ומשמעותי מאוד עבור בני הנוער של השכונה, אבל גם המבוגרים יותר.

סדנאות יזמות לנוער, הרצאות בשלל נושאים, קורסים ושלל חוגים מיוחדים ומעניינים הפכו את המרכז לשוקק חיים ולמקור משיכה של כל תושבי השכונה.

היילה מספר: "קודם כל בשביל לחזק את הקהילה יש לנו את רכזת הקהילה של המרכז, אורלי מור ברנשטיין, שעוזרת לנו להגיע בצורה טובה יותר לכולם. לפני שבוע נפתחה קבוצת וואטסאפ עם הורים צעירים והתקיים מפגש עם הקהילה. התושבים פירגנו לצוות המרכז על פעילות המרכז. כמה הוא פועל לטובת ההורים והילדים. כמה ממקום שהוא היה מקום נטוש, בלתי יעיל שלא נגיד מוזנח, למקום עומד עם פעילויות שמושכות המון ילדים. חלק מהתושבים אפילו התבטאו במילים 'הצלת נפשות'. אני בהחלט יכול לומר שבזכות מה שאנחנו עושים פה, המקום הציל וקידם מלא בני נוער".

לאחרונה מתקיימות במרכז סדרת הרצאות של חנה ראובן בנושא התפתחות אישית וקהילתית, ומהרצאה להרצאה ראינו יותר ויותר אנשים מגיעים ומעורבים. היילה: "בהרצאות האלה ההורים שהגיעו קיבלו כלים לחיים ואמרו בהתלהבות: תזמין אותה כל הזמן, היא כל כך להוטה, כל כך משפיעה ונוגעת בדברים".

במרכז גם פועלת קבוצת מד"צים עם קבוצת מנהיגים שעושה חייל במרכז ולוקחת חלק בפעילויות השותפות שנעשות בן.

סדנת היזמות לנוער - החלק העיוני, בו מקבלים בני הנוער טכניקות של שיווק ויזמות, הינו רק ההתחלה ובסיומו יעברו בני הנוער לחלק המעשי ופרקטי.

היילה: "כחלק מהתכנית שנבנית יחד עם בני הנוער, עתידה לקום במרכז הפנאי פיצריה. כל אחד מבני הנוער ייקח חלק פעיל ויהיה אחראי על התקציב השוטף, על חומרי הגלם. זאת אומרת שהם הולכים לפתוח עסק במרכז שהם ינהלו את כל התהליך מתחילתו ועד סופו. הם מכינים את הלוגו, את הקרטון של הפיצה, את הסוג של הפיצה. במהלך ההתנסות מדובר על 12 מפגשים של שעה וחצי כל מפגש".

ביום שני השבוע התקיימה במרכז פעילות ט"ו בשבט וגם בו בני הנוער עשו יזמות ופתחו עמדות תפוזים סחוטים טריים, וגם דוכנים של פופקורן, מרשמלו ופירות יבשים.

היילה לא מסתפק רק בהווה, אלא מביט גם לעתיד: "התכנית לעתיד הקרוב והרחוק היא לבנות את הדור הבא של המנהיגים. כאשר בני הנוער יסיימו את בית הספר ויתגייסו לשירות צבאי ולשירות לאומי יהיו את השכבות הצעירות מתחתיהם שימשיכו לתחזק את העסק ולשמור על המקום חי ונושם".

המשנה לראש העיר ויו"ר פנאי העיר חדרה, עו"ד יניב דרי: "מה שקורה במרכז הפנאי יוספטל הוא תמונת מראה לפעילות של פנאי העיר לטובת הקהילה ויחד עם הקהילה. זו דוגמא מובהקת של מרכז שהיה שומם יחסית, ותוך כדי הכנת תוכניות עבודה ואופק ברור, הצליח להרים את עצמו ואת הקהילה יחד איתו והתרומם לגבהים יוצאים מן הכלל. אני מודה לאנדרגאצ'ו ולאורלי על העבודה הנהדרת ובטוח שהתושבים בשכונת יוספטל ובאזור כולו ימשיכו ליהנות מהתוכן המגוון והמיוחד".