רוקדים זה

מרכז הפנאי האזורי רעים בשכונת נווה חיים מזמין את אנשי הגיל השלישי לפעילות מדהימה: "רוקדים זה"ב עם כל החושים".

מדובר במיזם מיוחד, המיועד לאוכלוסייה המבוגרת, המשלב שלושה תחומים - ריקוד, סדנת זה"ב, או בינגו זה"ב, ובדיקות ראייה ושמיעה.

הרציונל: עם העלייה בגיל המערכות הפזיולוגיות מתפקדות פחות טוב , קיום פעילות גופנית כייפית יכולה לתרום לשיפור, קיום סדנת זה"ב בדגש על תרומת הבעיות הפיזיולוגיות תעלה את המודעות להתנהגות נבובה בדרך, הנגשת בדיקות ראייה ושמיעה, יאפשרו זיהוי וטיפול מוקדם בליקויים.

השיטה:

בינגו זה"ב - המשחק המוכר מוסב כדי לשוחח גם על בטיחות בדרכים. כל משתתף מקבל כרטיסיה שונה עם סדרת מספרים, המדריך מקרין שקפים ממוספרים עם שאלות בטיחות, למי שיש את מספר השאלה מסמן אצלו בכרטיסיה, תוך כדי משוחחים על משמעות השאלה, מי שצובר שורה או עמודה שלמה מכריז בינגו, 3 הראשונים שמכריזים בינגו זוכים בפרסים.

בדיקות ראייה ושמיעה - הנגשת בדיקות סינון ראייה ושמיעה למרכזים אליהם מגיעים קשישים תגביר בצורה משמעותית את מספר הנבדקים והמגלים את מגבלותיהם מוקדם יותר.

הבדיקות מתבצעות עפ"י הפרוטוקול שקבע משרד הבריאות לגבי בדיקות סקר, ע"י בודקים שהוכשרו לכך(אחיות, קלינאי תקשורת וכד'), הבדיקות  תתקיימנה במקביל לשאר הפעולות.

ריקודי שנות ה 60-70 - כל פעילות גופנית משפרת ומשמרת את בריאותנו, פעילות גופנית לא מאומצת ומהנה כמו ריקוד, תשפר את בריאותנו גם פיזית וגם נפשית. הריקוד ידוע ביעילותו כפורק מתח ולחצים ומעניק תחושה של כיף, רוגע ושלווה.

שליטה בתחום זה מקנה ביטחון עצמי וכלי חברתי שימושי ורב עוצמה אשר ילווה אותנו לכל החיים. הריקודים הם ריקודי שורות ויתקיימו ברמה המתאימה תוך לימוד בסיסי כדי לשלב את כל מי שחפץ לרקוד. הריקוד מקנה לגופנו חוזק, גמישות ויציבה נכונה.

הפעילות נערכת בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, והיא תיערך ביום חמישי, 24.2, בשעה 10:00.

הכניסה חופשית אבל מותנית בהרשמה מראש בטלפון:

052-8773980