ליגת השכונות בכדורסל הגיעה לרגע השיא

 לאחר חצאי גמר שכללו הפתעה אחת גדולה והמון כדורסל משובח, העפילו קבוצות האוצר ובית "גאיה" אליעזר לגמר ליגת השכונות של חדרה לעונת 2017. אירוע הגמר ייערך בשישי, ויכלול המון הפתעות. הכניסה חופשית

 ליגת הקיץ המסורתית בכדורסל שכונות המאורגנת ע"י מחלקת הספורט של עמותת פנאי העיר ובחסות אס או אס סוכנות משנה טויוטה הגיעה לרגע האמת שלה, כשביום שישי הקרוב באולם הכדורסל בבית שמואל בשעה 16:00ייפגשו למשחק הגמר קבוצות האוצר ובית אליעזר. אילת בן משה, מנהל המחלקה: "הליגה צמחה השנה ל 8 קבוצות איכותיות ובהצלחה רבה וזאת בזכות ארגונו של ניב רבי, רכז המחלקה. בהצלחה לקבוצות שעלו לגמר".

 משחקי חצי הגמר הולידו הפתעה אחת גדולה, כאשר המשחק הראשון שהפגיש בין האלופה אפרים, לסגניתה מהעונה שעברה בית אליעזר, התפתח בצורה שונה מהתחזיות המוקדמות. בעונה שעברה מחצה אפרים את בית אליעזר במשחק הגמר שהתקיים במעמד צד אחד ב 29 הפרש. למשחק חצי הגמר הגיעה אפרים פייבוריטית ברורה עם שבעה ניצחונות ליגה רצופים, אך לבית אליעזר היו תוכניות אחרות, סוג של נקמה ספורטיבית.

הקבוצה של חיים טובול שלטה במשחק מהרגע הראשון ועם הגנה אדירה לא נתנה לאפרים להיכנס למשחק. קבוצת אפרים, אחת המצטיינות העונה בקליעת נקודות נתקעה על 6 נקודות במשך 13 דקות וההפרש רק הלך וצמח כאשר יוסי גרטי ואבי טגיה לוהטים בשורות בית אליעזר. בשיאו במחצית הראשונה עמד ההפרש על 6:25 לבית אליעזר. למחצית ירדו הקבוצות ביתרון מבטיח לבית אליעזר, 11:29.

כולם ביציע ציפו לקאמבק של הקבוצה המבטיחה מאפרים, אך שחקני בית אליעזר לא נתנו להפרש לרדת. אורון לוי וחן אחרק בהתקפה ביחד עם הגנה אדירה של חיים טובול שסיים עם 8 חסימות שמרו על בית אליעזר בהפרש דו ספרתי והמקסימום שאפרים יכלה לעשות זה לצמק את התוצאה ל 13 הפרש. לקראת הסיום, שחקני בית אליעזר לחצו שוב על הדוושה בדרך לניצחון אדיר 31:57 שמעלה אותה עם המון אמונה למשחק הגמר.

ראש קבוצת בית "גאיה" אליעזר חיים טובול כבר מסתכל קדימה לקראת הגמר: "זו עונה שנייה ברציפות שאנו מגיעים למעמד הגמר, הקבוצה השנה בנויה על פניו באותו סגנון, אך שינינו כמה דברים קטנים ואני בהחלט חושב שהקבוצה הנוכחית שלנו טובה וכשרונית יותר מזו של שנה שעברה".

כשנשאל לגבי היריבה בגמר טובול מודע ליחסי הכוחות: "האוצר לא הפסידו אף משחק, יש להם שני שחקנים מובילים, סטולרו והגדיש, ונצטרך לעצור אותם בדיוק כפי שעצרנו את שחקני המפתח של אפרים בצורה פנטסטית. אין ספק שהם מגיעים פייבוריטים לאחר שלא הפסידו כל העונה, אבל גם אפרים הגיעו פייבוריטים מולנו בחצי הגמר. אני מאמין בקבוצה שלי ובכל אחד מהשחקנים שאנו יכולים לסיים את העבודה ולקחת את האליפות, בכל מקרה הולך להיות משחק אדיר".

חצי הגמר השני הפגיש את קבוצת האוצר שלא הפסידה אף לא משחק אחד העונה עם קבוצת הנשיא הוותיקה. המשחק נפתח טוב מבחינת הנשיא, ששלטו במחצית הראשונה ללא עוררין והיו צריכים לסיים אותה ביתרון דו ספרתי. אך התעוררות של האוצר לקראת סיום החצי הורידה את הקבוצות ביתרון 4 בלבד לנשיא במחצית.

החצי השני היה סיפור אחר. ניר סטולרו, שלא הגיע לחצי הראשון, התעורר ועם 9 נקודות רצופות כולל שלשה ועבירה העלה את האוצר ליתרון 8. הנשיא עוד ניסו לצמצם אך זה היה מעט מדי ומאוחר מדי וקבוצת האוצר הצליחה לסיים את העבודה ולהגיע לגמר כאמור בלי אף הפסד.

ראש קבוצת האוצר, חנן בן נעים: "החצי הראשון היה צמוד עם יתרון לנשיא, הם הצליחו לעצור את המשחק השוטף שלנו, אבל בחצי השני הראינו אופי, מגיע קרדיט לקבוצת הנשיא, אבל אני חושב שהגיע לנו להגיע לגמר אחרי עונה מושלמת שלנו".

במהלך יום הגמרים יתקיים הפנינג כדורסל של ממש: ארטיקים בחינם, הופעה במחצית המשחק ומוסיקה עם האחד והיחיד יגאל רובין, תחרויות קליעה, מלך השלשות  בהשתתפות העולים מחצי הגמר: שי חיימוביץ, סהר אטיה, תום יעקובוביץ, חן אחרק, ניר סטולרו ושי אלקובי, משחק על המקום השלישי והשיא - משחק הגמר. חווית כדורסל של ממש שמתקיימת פעם בשנה. שווה להגיע, הכניסה חינם!

 

ההפנינג יחל בשעה 14:00 עם משחק על מקומות 3-4

בשעה 15:00 - גמר תחרות שלשות

בשעה 16:00 - הגמר הגדול

בשעה 17:00 - טקס הסיום במעמד ראש העיר ויו"ר פנאי העיר