אירוע אפטר נובי גוד במרכז צעירים חדרה

אירוע אפטר נובי גוד במרכז צעירים חדרה

 

זה היה אירוע שאין מישהו בעיר שפספס. בניין מרכז הצעירים העירוני הפכה למואר ומכוסה בסרט אדום גדול, אוהל שקוף מלא באורות צבעוניים כיסה את דק העץ המפורסם וכל החלל הפנימי קושט במאות קישוטי נובי גוד מסורתיים.

 

חגיגת השנה החדשה ('נובי גוד' ברוסית) צוינה מספר ימים לאחר המועד המקורי ולכן כונה 'אפטר נובי גוד'. מדובר בחג המסורתי שמצויין מידי שנה במאות אלפי משפחות של יוצאי ברית המועצות בישראל. זוהי מסורת משפחתית ארוכת שנים המקפלת בתוכה שנים של תרבות, קולינריה והומור. בניגוד לסטיגמות, אין לו קשר לחג הנוצרי.

 

את האירוע יוזמה והפיקה קבוצת צעירים חדרתיים בשיתוף מרכז הצעירים העירוני של פנאי העיר וחבר מועצת העיר, מחזיק תיק הצעירים אמיר ימין. חלק מהצעירים שיזמו את האירוע הם ילידי ברה"מ לשעבר או בנים להורים שעלו ארצה, והמטרה של האירוע היא להתחבר למסורת הוריהם שהם ראו וחוו בבית לאורך השנים, להביא לידי ביטוי ציבורי את המסורת החגיגית של יהודי ברית המועצות ולנפץ סטיגמות שגויות אודות החג.

החל מהשעה 19:30 ביום רביעי האחרון, מאות צעירים הגיעו אל מרכז הצעירים. במרכז המתינו להם בפינת הצילומים מגנטים: דד מרוז (סבא כפור), סניגורצקה (שגלונית) ויולקה (עץ ירוק עד) מקושטת, שולחנות ערוכים מלאים בשפע מאכלים מסורתיים מהמטבח הרוסי, בר אלכוהול מצוייד היטב, די.גיי אלמוג כהן שהרקיד את כולם ברחבה. ראש העיר, צביקה גנדלמן,

​וממלא מקומו ויו"ר פנאי העיר, טל אליהו, ​הגיע  לברך והעביר את הבמה להופעת סטנדאפ שנונה ומצחיקה של הקומיקאי המוכר גיורא זינגר.

 את הבניין קישט האומן המוכשר דני ארוד, חבר "קהילת אמנים בחדרה" הפועלת במסגרת מרכז הצעירים. באירוע לקחו חלק סטודנטים רבים של קהילת הסטודנטים "בוחרים מחר חדרה" מייסודה של הסוכנות היהודית שפועלת בחדרה בשיתוף פעולה עם מפעל הפיס ומרכז הצעירים העירוני.