נחתם הסכם מסגרת בין עיריית חדרה ועמותת פנאי העיר

 לראשונה מאז הקמתה של עמותת "פנאי העיר" כתאגיד עירוני בשנת 2000, השבוע נחתם הסכם מסגרת בין העמותה לעירייה, במעמד ראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן, יו"ר העמותה והמשנה לראש העיר עו"ד יניב דרי, מנכ"ל העירייה יעקב זיגדון, סמנכ"לית חברה וקהילה ד"ר אסנת ספורטה, מנכ"ל העמותה אייל עפגין והצוותים המקצועיים.

ההסכם נחתם כחלק מהסדרת פעילותה של העמותה כזרוע ביצועית של עיריית חדרה בתחומי החינוך הבלתי פורמאלי.

 

במסגרת הסדרת פעילותה של העמותה כחלק מדרישות מבקר המדינה, משרד הפנים ומבקרת העירייה, עברה לאחרונה עמותת "פנאי העיר" ביקורת עומק שבוצעה על-ידי רשם העמותות ונמצאה תקינה. זאת בהמשך לצמצום עקבי של גירעון מצטבר בסכום של מעל ל-2 מיליון שקלים משנת 2015 והוכחת עמידה בהתחייבויות הכספיות שהעמותה לקחה על עצמה. בנוסף, העמותה עברה את שנת 2020, שנת קורונה, ללא הכנסות יציבות מצהרונים, חוגים ופעילויות שוטפות, וסיימה באופן מאוזן בסיוע עיריית חדרה ובגיבויו של ראש עיריית חדרה. כל אלה ועוד זיכו את העמותה בשבחים מאגף התאגידים העירוניים במשרד הפנים.

 

יו"ר העמותה עו"ד יניב דרי: "עם חזרתי לקואליציה ולתפקידי כיו"ר העמותה לפני כעשרה חודשים, הנענו תהליך ארוך טווח שמטרתו כפולה - הן השגת מסגרת תקציבית ושיטת הפעלה עם מודל כלכלי שיעניק ודאות, יציבות ויכולת תכנון לפנאי העיר והן מסגרת עבודה שתספק ערך מיטבי לעיריית חדרה מהפעלת פעילויות בתחום החינוך הבלתי פורמאלי באמצעות פנאי העיר". לדבריו, טרם החתימה על הסכם המסגרת, התקיימה פגישה עם משרד הפנים לשם דיון במצבה של העמותה אל מול שנת הקורונה הקשה (בייחוד בתחום החינוך הבלתי פורמאלי שנעצר באחת). במהלך הפגישה הביע סגן מנהל אגף התאגידים העירוניים את התרשמותו מניהולה של העמותה.

 

דרי: "אני משוכנע שתהליך ההסדרה יביא לשיפור מהותי במכלול פעילויותיה של העמותה, להמשך פיתוח וקידום קהילה חדרתית חזקה, קידום תחום הרצף החינוכי באופן רחב ככל שניתן וטיפוח פעילות ענפה במרכזים הקהילתיים ברחבי העיר לכל הגילים ובכל תחומי החיים ויצירת חוסן קהילתי שיאפשר לנו להתמודד עם אתגרים כמו הקורונה ולהתגבר עליהם יחד. אני מודה לראש העירייה צביקה גנדלמן על האמון ושיתוף הפעולה לטובת תושבי העיר".

 

ראש העירייה צביקה גנדלמן אמר בעת החתימה כי, "עיריית חדרה שמה דגש על חינוך מיטבי שייתן מענה רציף לילדי העיר מגילאי 3 עד הצבא, וכן תוכניות התפתחות והעשרה מגיל 0 עד 3, ותוכניות ייעוץ והכשרה למשתחררים צעירים. יכולתנו להגיע להישגים שקבענו לנו כמטרה, אפשרית בעיקר בזכות שיתוף הפעולה של כל גורמי החינוך בחדרה, הן במסגרות החינוך הפורמאלי והן במסגרות החינוך הבלתי פורמאלי. ההסכם שנחתם עם עמותת "פנאי העיר", בה מרוכזים תחומי חינוך בלתי פורמאלי, ישפר את הממשק בין המסגרות הפורמאליות והבלתי פורמאליות, כדי להגיע לכל ילד בכל גיל, ולהעניק את המיטב לכלל ילדי העיר".