אור גדול
אור שבת מקלוב התעופה חדרה הוא הנציג שלנו בנבחרת ישראל בטיסנים חופשיים, שחזרה מאליפות אירופה עם מדליית זהב.
נבחרת ישראל בטיסנים חופשיים 2022, חזרה בשבוע שעבר עם מדליית זהב מאליפות אירופה במקדוניה. בנבחרת יש נציג חדרתי, מקלוב התעופה, אור שבת.
נבחרת ישראל בטיסנים חופשיים מורכבת מתשעה חברים-ספורטאים אשר נחלקים לשלוש מחלקות: מחלקת טיסני הדאון (ד2) - טיסנים חופשיים, מוזנקים לאוויר בעזרת חוט הטסה (ממש כמו עפיפון) ומרגע שחרור החוט מהטיסן, נמדד זמן השהייה שלהם באוויר. על כל ספורטאי להזניק את הטיסן שלו 7 פעמים ב-7 סבבי הטסה וכל שנייה שהטיסן שוהה באוויר ללא שליטה כלשהי – מזכה את המטיס בנקודה. רבים מהמתחרים זוכים לניקוד המלא ובכך נכנסים לטיסות ההמשך (FlyOff) ובכך גם נמשכת התחרות שעות ארוכות.


המחלקה השנייה היא מחלקת טיסנים חופשיים עם מנוע גומי. הם מצוידים במנוע גומי אשר בעזרת האנרגיה העצורה בגומי, מוזנקים לשמיים וגם בהם אין שליטה למטיס עד לנחיתת הטיסן על הקרקע וגם כאן נמדד זמן השהייה באוויר.
המחלקה השלישית היא מחלקת טיסני דאון עם מנוע בנזין אשר בעזרתו הוא מוזנק לאוויר וגם עליו אין שליטה מרגע השחרור. המנוע פועל למשך 7 שניות בלבד דבר שמספיק להעלות את הטיסן לגובה של למעלה ממאה מטרים.


אור שבת - מדריך במועדון קלוב התעופה חדרה, הוא הנציג של העיר במחלקת טיסני מנוע גומי (ג2) ואלוף הארץ במחלקה זו. הוא מדורג בראש טבלת התחרויות כבר שנים. שבת שימש גם כמאמן למחלקת הטיסנים (מ2), קדמה לכך עונת תחרויות ארוכה וקשה במיוחד, שכן התחרויות מתחילות עם אור ראשון, ממש בזריחה (סביבות 5:00 בבוקר) ומסתיימת בשקיעה לאחר שבע סבבי הטסה וכן טיסות המשך רבות עד להכרעה. אור שבת מדורג במקום הראשון גם בעונת תחרויות זו, דבר שמבטיח את מקומו גם באליפות העולם 2023 שתיערך בצרפת.


קלוב התעופה בחדרה, הפועל במסגרת פנאי העיר חדרה, פועל במהלך כל השנה ומכשיר ספורטאים בענף הטיסנאות, עם הכלים, החומרים אך בעיקר האנשים והמאמנים הטובים והמתקדמים בענף. "אנו מאמינים במצוינות, ומשקיעים הן בטכנולוגיה והן בכוח האדם" מסביר נדב ליפשין – מנהל קלוב התעופה בחדרה.
אור שבת: "מי שמכיר אותי יודע שאני חדור מטרה. כאשר אני מגיע לתחרות, ולא חשוב מה היא, גם הקטנה ביותר, בארץ או בעולם, יש לי מטרה והיא לנצח. אני רק חושב על העמידה שלי על הפודיום יחד עם גדולי העולם, כאשר המנון ישראל מתנגן ברקע. זה נותן לי את המוטיבציה להוציא מעצמי את הטוב ביותר. אני מודה לקלוב התעופה בחדרה על התמיכה המקצועית והכספית שמעניקים לי, כך שאוכל להתרכז ולהביא את התוצאות הטובות ביותר".


אליפות אירופה בטיסנים חופשיים התקיימה השנה בעיר פריליפ במקדוניה. קדמה לה תחרות טיסנים פתוחה, כנהוג, כחימום לאליפות אירופה והיא מהווה חלק מסבב הגביע העולמי. אגב, גם בה עמד אור שבת על הפודיום וזכה במקום השלישי.
מ"מ ראש העיר בפועל, ניר בן חיים, הגיע לביקור בקלוב התעופה, פגש את אור שבת ובירך אותו על ההישג המרשים והודה לו על הכבוד הגדול שהוא מביא למדינה בכלל ולעיר חדרה בפרט. כמו כן הודה בן חיים לנדב ליפשין, מנהל המועדון, על כל הפעילות שהוא מבצע לאורך כל השנה ובמשך שנים כה רבות אשר מביאה להישגים מרשימים כאלה.
ראש העיר בפועל הסתובב בין החניכים וראה כיצד הם בונים בעצמם את הדגמים במחלקות הטיסנים השונות, ואמר שזה דבר נפלא, שכל ילד וילדה יכולים למצוא את עצמם במחלקת כלי הטיס שמעניינת אותם במיוחד. כמו כן התנסה בן חיים בהטסת רחפן בעצמו והתרשם מאוד מהטכנולוגיה המתקדמת שיש בקלוב התעופה חדרה.


קלוב התעופה פותח בימים אלה שנת פעילות נוספת ומזמין את כל ילדי העיר - החל מכיתה ד' ומעלה, לקחת חלק בעולם המחר. לעסוק גם בעבודת יצירה, עבודת כפיים תוך תכנון, תכנות וטכנולוגיה מתקדמת לצד ספורט מהנה ומספק.